16 grudnia 2016

#Sprytnie i Zdrowo z Krakusem na święta .


W tym roku na święta Bożego Narodzenia zjeżdża się do mnie cała rodzina. Z racji tego, iż wszyscy przyjeżdżają dzień wcześniej postanowiłam zrobić dla nas wszystkich pyszny obiad. Więc na próbę robiłam już dziś i zamierzam pochwalić się moimi wynalazkami z wami ;) Zapraszam!


Policzki wołowe w sosie piernikowym z pieczonymi ziemniaczkami i buraczkami .


Do przygotowania dania na jedną osobę potrzebowałam:
- 300 g policzków wołowych
- 100 g pierników ( bez polewy i nadzienia)
- łyżka stołowa musztardy francuskiej
- 80 ml bulionu warzywnego Krakus
- 120 ml wody
- 2 łyżki masła 
- 2 łyżki mąki
- 1 łyżka miodu
- przyprawy : 3x ziele angielskie,3x liść laurowy, 1 łyżeczka gałki muszkatołowej, sól, pieprz, 
- wybrana surówka ( ja wybrałam buraczki, polecam też kapustę modrą )
- ziemniaki ( lub inny wybrany dodatek )

Przygotowanie :

Policzki gotowałam w wodzie z zielem i liściem do uzyskania miękkości ( około 2,5 godz. ). W drugim garnku roztopiłam masło, dodałam mąkę i podsmażyłam na złocisty kolor. Do tego dodałam rozrobiony bulion Krakus z wodą oraz musztardę francuską i doprowadziłam do wrzenia. Następnie dodałam gałkę muszkatołową, starte na cienkiej tarce pierniki oraz miód. Chwile pogotowałam i doprawiłam solą i pieprzem. Sos gotowy ;) Ziemniaki pokroiłam w kostkę, podgotowałam, odcedziłam, posypałam papryką słodką i zapiekłam w piekarniku. Jako surówkę wybrałam buraczki ze słoiczka od mojej mamy ;) I gotowe !


Zupa krem z groszku z grzankami


Do przygotowania kremu na jedną osobę potrzebowałam:

- 75 ml bulionu drobiowego Krakus
- 200 ml wody
- puszka 250 g groszku
- łyżka śmietany 18%
- przyprawy : czosnek granulowany, bazylia, oregano, zioła prowansalskie, papryka słodka, papryka ostra, sól
- 2 łyżki oliwa
- 2 kromki czerstwego chleba

Przygotowanie:

W garnku rozrobiłam bulion Krakus z wodą, dodałam groszek i gotowałam do momentu aż groszek delikatnie się rozgotuje. Następnie całość zblendowałam. Dodałam śmietanę, paprykę słodką i ostrą, bazylię, oregano i sól i dokładnie wymieszałam. Dla wyrazistego smaku możecie dodać troszkę imbiru, ja nie dodałam, bo za nim nie przepadam ;) Chleb pokroiłam w kostkę i wymieszałam z czosnkiem, ziołami prowansalskimi, solą oraz oliwą i delikatnie na suchej patelni podsmażyłam. I w ten oto sposób otrzymałam pyszną i zdrową zupę, która z pewnością posmakuje wszystkim. 


A Wy? Planujecie coś specjalnego dla swoich bliskich na święta? Czekam na opinie moich przepisów w waszym wykonaniu :)


#bulionkrakus #rosol #sprytnieizdrowo #krakus





3 komentarze:

  1. Sos piernikowy?! I to do mięsa? To musi być jakiś obłęd! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ojej co za cuda tu wyprawiasz ;D

    OdpowiedzUsuń